PIC-515

ROBOTY ZIEMNE

Ziemny korpus drogowy i nawierzchnia tworzą nierozłączną całość nowoczesnych dróg. Od stateczności i trwałości budowli ziemnych zależy w dużym stopniu stateczność i trwałość drogi. Ziemny korpus drogowy podlega działaniu licznych czynników, z których najważniejsze są czynniki ruchu i klimatyczne. Pojazdy wywołują w wykopach i nasypach wstrząsy, które mogą naruszyć stateczność budowli. Działanie czynników klima- tycznych to przede wszystkim działanie wody i mrozu. Woda dopływająca do podłoża z góry, dołu i z bok...

Więcej »

BADANIA KONTROLNE NOSNOSCI PODŁOZA PODBUDOWY I CAŁEJ NA WIERZCHNI DROGOWEJ

W ostatnich latach w różnych krajach rozwinęły się własne metody kontroli nośności istniejących nawierzchni drogowych, z czego najczęściej stosowane w Polsce są obciążenia statyczne warstw nawierzchni płytami (aparatury VSS) lub pomiar ugięć nawierzchni ugięciomierzem pod obciążeniem samochodem ciężarowym o obciążeniu na oś tylną 8 T. b. Badania podłoża oraz warstw nośnych nawierzchni aparaturą VSS Cel i założenia metody badań VSS Celem badań jest ustalenie nośności nawierzchni przy danym pod- łożu gruntowym lub danej warstw...

Więcej »

Rozkruszony kamien

Drobniejsze frakcje wapna normalnie wypalanego dostają się do gaszarni, gdzie zalane wadą lasują się na hydrat suchogaszony. Po ochłodzeniu suchego proszku w silosach dojrzewalnych, hydrat skierowuje się da separatorów powietrznych. Gotowy produkt magazynuje się w zbiornikach (silosach) hydratu suchogaszonego. Przeznaczony do wysyłki hydrat pakuje się do papierowych worków. Powierzchniowy kamieniałam odkrywkowy zakładu został z biegiem czasu zmechanizowany. Surowiec dostaje się ze ścian przez strzelanie otworów mechanicznie odwiercon...

Więcej »

OSRODKI WEGETATYWNE

Ugięcie nawierzchni bada się ugięciomierzem pod tylnymi kołami typowego samochodu ciężarowego o obciążeniu na tylną pojedynczą oś 8 ton, tj. 4 tony na bliźniacze (podwójne) koło. Końcówkę (mackę) ugięciomierza ustawia się za samochodem w odległości około 6,0-7,0 m od tylnej osi samochodu na przedłużeniu środka szpary (odstępu) między bliźniaczymi kolami. Następnie na nawierzchni rysuje się linię kredą i dodatkowo układa linię drewnianą odpowiednio oznakowaną dla ułatwienia najechania samochodu tak, żeby końcówka ugięciom...

Więcej »
http://www.protetyka.org.pl 751#legar tarasowy , #dulux wyborny lukier , #miarkownik ciągu kominowego , #kominek z kartonu , #fotele do pokoju dziecka , #płytki drewniane na balkon , #ogrodzenie z siatki cena za 1mb , #toalety wymiary , #murator cena , #naprawa pralek electrolux ,