Oczyszczalnia ścieków i panele
Ekologiczne gospodarstwa – podstawy budowlane

Posts Tagged ‘przewody elektryczne kolory’

Nawilgacanie próbek gruntu

Posted in Uncategorized  by admin
November 22nd, 2018

Nawilgacanie próbek gruntu może się odbywać w trojaki sposób: grunt może być nienawilgacany (wilgotność gruntu według badania Proctora), dodatkowo nawilgacany przez cztery dni lub całkowicie na- sycony wodą. Zagęszczenie gruntu może odbywać się także w trojaki sposób: przy wykonaniu 55, 25 i 15 uderzeń ubijaka na każdą warstwę. Zwykle jednak (80-90% przypadków) badanie przeprowadza się w normalnych warunkach (po dodatkowym nawilgoceniu próbek przez cztery dni w wodzie, tj. według standardowego badania amerykańskiego). Dla wyboru sposobu nawilgocenia są miarodajne następujące przesłanki. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘przewody elektryczne kolory’

Nawilgacanie próbek gruntu

Posted in Uncategorized  by admin
November 22nd, 2018

Podnośnik hydrauliczny połączony jest przewodem gumowym z pom- pą olejową, umożliwiającą, zależnie od intensywności ręcznego pompowania, duże lub małe przyrosty ciśnienia. Zarówno trzpieniom, jak i dwom powyższym płytom odpowiadają manometry tak wyskalowane, że przy pompowaniu oleju do lewara na manometrze odczytuje się jednostkowe obciążenia gruntu w kGcm2. Osiadanie trzpienia mierzy się czujnikiem z podziałką w calach z możliwością pomiaru od 0 do 820, tj. do 10 mm i z dokładnością odczytu 0,01 mm. Osiadanie płyt mierzy się dwoma lub trzema czujnikami symetrycznie opartymi o płytę z podziałką w mm z dokładnością odczytu 0,01 tpm i o zakresie pomiarowym czujników od O do 10 ,mm. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘przewody elektryczne kolory’

Nawilgacanie próbek gruntu

Posted in Uncategorized  by admin
November 22nd, 2018

Kryteria oceny i porównanie wyników badań nośności nawierzchni metodą VSS i ugięciomierzem Kryteria oceny nośności nawierzchni na podstawie badań płytą 700 cm- Przeprowadzone w ostatnich latach badania różnych typów nawierzchni oraz analiza istniejących wzorów i zależności pozwalają na nieco ściślejsze określenie wymagań nośności nawierzchni, niż jest podane w normach VSS. Wychodząc z doświadczeń kalifornijskich, że dla standardowej nawierzchni tłuczniowej wartość CBR wynosi 100%, oraz uwzględniając l stwierdzony doświadczalnie stosunek pomiędzy CBR i modułem odkształcenia, można obliczyć minimalne wartości modułów odkształcenia zespołu warstw nośnych podbudowy. W pracy portugalskiej opracowanej przez U. Nascimento i A. Simoens W referacie na Międzynarodowy Zjazd Mechaniki Gruntów i Fundamentowania w Londynie w 1957 r. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘przewody elektryczne kolory’

Nawilgacanie próbek gruntu

Posted in Uncategorized  by admin
November 22nd, 2018

Niewątpliwie największe naprężenia ściskające i rozciągające w górnych i dolnych pasmach ścieralnych warstw nawierzchni występują w miejscach, gdzie krzywe mają najmniejsze promienie krzywizn, tj. pod samym kołem i w odległości około 0,5-1,0 m od koła i są tym większe, im grubsza jest warstwa ścieralna. Najmniejsze naprężenia rozciągające w warstwie ścieralnej, jak również najkorzystniejszy układ przeniesienia nacisków na podłoże gruntowe, wykazują nawierzchnie o łagodnych krzywych odkształceń, co następuje przy stosunkowo małych ugięciach i dużych promieniach rozkładu ciśnień przez warstwy nośne, ci więc przy stosunkowo wysokich modułach odkształceń. Najmniejsze i najłagodniejsze odkształcenia nawierzchni podatnych w dotychczasowej praktyce wykazują warstwy nośne z gruntów stabilizowanych cementem oraz z dobrego tłucznia na podkładzie kamiennym. Dopuszczalne ugięcia nawierzchni podatnych Na podstawie dotychczasowych badań i obserwacji oraz przeprowadzonej analizy wyników badań przyjmuje się następujące dopuszczalne ugięcia zespołu warstw nośnych nawierzchni podatnych określane ugieciomierzem według ustalonej poprzednio metody: a) dla dróg lokalnych o małym obciążeniu i małej intensywności ruchu 1,3 mm b) dla dróg drugorzędnych, lecz o znaczeniu ogólnym o średnim obciążeniu i średniej intensywności ruchu 1,0 mm c) dla dróg głównych o dużym obciążeniu i dużej intensywności ruchu 0,1 mm Kontrola ugięć powinna być zawsze uzupełniona sprawdzeniem jakości materiału warstw nośnych nawierzchni i podłoża z punktu widzenia wodoodporności i mrozoodporności. Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries