Oczyszczalnia ścieków i panele
Ekologiczne gospodarstwa – podstawy budowlane

Posts Tagged ‘tworzenie stron internetowych w sosnowcu’

Kryteria oceny i porównanie wyników badań nośności nawierzchni

Posted in Uncategorized  by admin
June 25th, 2018

Kryteria oceny i porównanie wyników badań nośności nawierzchni metodą VSS i ugięciomierzem Kryteria oceny nośności nawierzchni na podstawie badań płytą 700 cm- Przeprowadzone w ostatnich latach badania różnych typów nawierzchni oraz analiza istniejących wzorów i zależności pozwalają na nieco ściślejsze określenie wymagań nośności nawierzchni, niż jest podane w normach VSS. Wychodząc z doświadczeń kalifornijskich, że dla standardowej nawierzchni tłuczniowej wartość CBR wynosi 100%, oraz uwzględniając l stwierdzony doświadczalnie stosunek pomiędzy CBR i modułem odkształcenia, można obliczyć minimalne wartości modułów odkształcenia zespołu warstw nośnych podbudowy. W pracy portugalskiej opracowanej przez U. Nascimento i A. Simoens W referacie na Międzynarodowy Zjazd Mechaniki Gruntów i Fundamentowania w Londynie w 1957 r. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘tworzenie stron internetowych w sosnowcu’

Kryteria oceny i porównanie wyników badań nośności nawierzchni

Posted in Uncategorized  by admin
June 25th, 2018

Według danych prof. N. N. Iwanowa, opublikowanych w referacie radzieckim na Międzynarodowy Kongres Drogowy w Rio de Janeiro w 1959 r., stosunek modułu odkształcenia (obliczonego w granicach od- kształceń sprężystych) do modułu podatności (obliczonego w granicach odkształceń plastycznych), wynosi 3,25. Zależnie od intensywności ruchu i rodzaju konstrukcji związanej z klasą drogi, według metody DORNII przyjmowane są potrzebne moduły podatności w granicach od 4.00 do 700 kGcm2. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘tworzenie stron internetowych w sosnowcu’

Kryteria oceny i porównanie wyników badań nośności nawierzchni

Posted in Uncategorized  by admin
June 25th, 2018

Określenie modułu odkształcenia podłoża lub poszczególnych warstw nośnych płytą o powierzchni 200 cm. Moduł odkształcenia podłoża bada się przez obciążenie gruntu kołową płytą stalowej 16 cm, tj. o powierzchni 200 cm, do ciśnienia 2,5 kGcm2 i zwiększanego stopniami co 0,5 kGcm2. Jeżeli jest to możliwe, obciążenie płyty zaleca się zwiększać aż do granicznej nośności gruntu, tj. do momentu pojawienia się wyraźnych oznak wypierania gruntu na boki lub zniszczenia jego struktury. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘tworzenie stron internetowych w sosnowcu’

Kryteria oceny i porównanie wyników badań nośności nawierzchni

Posted in Uncategorized  by admin
June 25th, 2018

Niewątpliwie największe naprężenia ściskające i rozciągające w górnych i dolnych pasmach ścieralnych warstw nawierzchni występują w miejscach, gdzie krzywe mają najmniejsze promienie krzywizn, tj. pod samym kołem i w odległości około 0,5-1,0 m od koła i są tym większe, im grubsza jest warstwa ścieralna. Najmniejsze naprężenia rozciągające w warstwie ścieralnej, jak również najkorzystniejszy układ przeniesienia nacisków na podłoże gruntowe, wykazują nawierzchnie o łagodnych krzywych odkształceń, co następuje przy stosunkowo małych ugięciach i dużych promieniach rozkładu ciśnień przez warstwy nośne, ci więc przy stosunkowo wysokich modułach odkształceń. Najmniejsze i najłagodniejsze odkształcenia nawierzchni podatnych w dotychczasowej praktyce wykazują warstwy nośne z gruntów stabilizowanych cementem oraz z dobrego tłucznia na podkładzie kamiennym. Dopuszczalne ugięcia nawierzchni podatnych Na podstawie dotychczasowych badań i obserwacji oraz przeprowadzonej analizy wyników badań przyjmuje się następujące dopuszczalne ugięcia zespołu warstw nośnych nawierzchni podatnych określane ugieciomierzem według ustalonej poprzednio metody: a) dla dróg lokalnych o małym obciążeniu i małej intensywności ruchu 1,3 mm b) dla dróg drugorzędnych, lecz o znaczeniu ogólnym o średnim obciążeniu i średniej intensywności ruchu 1,0 mm c) dla dróg głównych o dużym obciążeniu i dużej intensywności ruchu 0,1 mm Kontrola ugięć powinna być zawsze uzupełniona sprawdzeniem jakości materiału warstw nośnych nawierzchni i podłoża z punktu widzenia wodoodporności i mrozoodporności. Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries